Godišnji plan rada Literarne sekcije



RUKOVODILAC  SEKCIJE  
 nastavnik  Lenka  Šturanović






Na kraju svih aktivnosti predviđenih Godišnjim planom rada Literarne sekcije učenik će se

-upoznati sa književnim vrstama/djelima
-osposobiti za adekvatno usmeno i pismeno izražavanje
Moći će da
-stvara pisani literarni tekst,objavljuje ga,što neposrednim kontaktom,što putem interneta
-razvija interesovanje za književno stvaralaštvo
-se informatički opismenjava
-razvija interesovanje za grupni rad
-razvija interesovanje za fotografiju i fotografisanje
-razvija socijalne vještine
-bogati rječnik
-razvija svoju kreativnost

AKTIVNOSTI:

·                     PRATITI LITERARNE KONKURSE,PRIKUPLJATI MATERIJAL ZA KONKURSE I ŠKOLSKE PRIREDBE
·                     OTVORITI INTERNET STRANICU( KREIRATI MAIL-ADRESU U OKVIRU ŠKOLSKOG BLOGA) SEKCIJE, KAKO BI SVI UČENICI ŠKOLE PUTEM INTERNETA MOGLI SLATI LITERARNE RADOVE KOJI ĆE BITI KOMENTARISANI OD ČLANOVA SEKCIJE, OBJAVLJIVANI NA BLOGU, ILI UPUĆIVANI NA KONKURSE/  PREDSTAVLJANJE  NA PRIREDBAMA . OVAJ DIO AKTIVNOSTI UČENICI SPROVODE U SARADNJI SA INFORMATIČKOM SEKCIJOM ŠKOLE.
·                     UREĐIVATI ŠKOLSKI PANO, PREKO KOGA ĆE UČENICI BLAGOVREMENO BITI UPOZNATI SA  KONKURSIMA, STRANICOM NA KOJOJ MOGU POKAZATI SVOJU KREATIVNOST, MOGUĆNOSTIMA DA SVOJIM RADOM UČESTVUJU U JAVNOM ŽIVOTU ŠKOLE I GRADA
·                     ČLANOVI SEKCIJE  ČITAĆE  I PREDSTAVLJAĆE  SVOJE RADOVE, KOJE ĆE GRUPA KOMENTARISATI, PREDSTAVLJAĆE I AUTORE/DJELA KOJA SU ČITALI I KOJA PREPORUČUJU OSTALIM UČENICIMA ZA ČITANJE


NAPOMENA:POSTOJANJE SEKCIJE PROISTEKLO JE IZ POTREBE DA SE ŠTO VEĆI BROJ DJECE MOTIVIŠE DA RAZVIJA ČITALAČKE NAVIKE, KAO I DA RAZVIJA SVOJU KREATIVNOST KROZ PISANJE POETSKIH I PROZNIH TEKSTOVA.U TOM SMISLU PLAN MOŽE BITI I KORIGOVAN, ZAVISNO OD POTREBA ŠKOLE, INTERESOVANJA SAMIH UČENIKA, TE  REPUBLIČKIH I REGIONALNIH LITERARNIH KONKURSA, O KOJIMA SU ČLANOVI SEKCIJE DUŽNI DA SE INFORMIŠU  PUTEM INTERNETA, A KOJI NIJESU DO SADA DOSTAVLJANI ŠKOLI.
TAKO SE  DOŠLO I DO IDEJE DA LITERARNA SEKCIJA OTVORI SVOJU INT.STRANICU U OKVIRU ŠKOLSKOG BLOGA. SAMIM TIM SE PROMIJENILA I KONCEPCIJA RADA SEKCIJE:UMJESTO DA SVOJ RAD BAZIRAJU NA ČITANJU I PISANJU SASTAVA, UČENICI ĆE UREĐIVATI SVOJU STRANICU( ŠTO JE OBIMNIJI, ALI I IZAZOVNIJI POSAO).NARAVNO, NEĆE IZOSTATI NI PRILIKE DA UČENICI PREDSTAVE SVOJE RADOVE, ILI PREPORUČE I KOMENTARIŠU PROČITANU KNJIGU...OSNOVNI CILJ OVOGODIŠNJEG RADA SA UČENICIMA JE DA POPULARIŠU MEĐU ŠKOLSKOM DJECOM LITERARNO STVARALAŠTVO.








SEPTEMBAR:

     FORMIRANJE SEKCIJE
- Svi nastavnici Aktiva iščitaće učenicima sadržaj rada sekcije na početku školske godine.Članovi će se upisivati na osnovu svojih interesovanja i želje da aktivno učestvuju u ostvarivanju planiranih zadataka..Članovi dobijaju Godišnji plan rada sekcije,komentarišu ga  i po potrebi dopunjuju svojim idejama.
     FORMIRANJE INTERNET STRANICE
-Dogovor sa članovima Informatičke sekcije o terminima za zajednički rad na blogu.
 -Rad na panou kojim se obavještavaju učenici škole o otvaranju stranice Literarne sekcije na kojoj mogu objavljivati svoje radove,informisati se o predstojećim konkursima,literarnim takmičenjima i školskim priredbama i uživati u čitanju radova svojih drugova.
-U školi se prve sedmice oktobra obilježava Dječija nedjelja.
-Razgovor o pravima djeteta,iznošenje ideja za pisanje poetskih i proznih tekstova koje će učenici samostalno pisati i predstaviti na sljedećem sastanku
     PREDSTAVLJANJE RADOVA ČLANOVA SEKCIJE
-Komentarisanje i eventualno korigovanje radova
-Rad na panou
-Postavljanje na internet stranicu i informacije o Republičkim i regionalnim konkursima koji prate Dječiju nedjelju


OKTOBAR


       ČLANOVI ČITAJU SVOJE RADOVE, KOMENTARIŠU IH I EVENTUALNO KORIGUJU
-Biraju se radovi koji  će biti predstavljeni (tema:Dijete je čovjek važan),komentarisanje
    POSJETA BIBLIOTECI upoznavanje sa radom biblioteke, raspored knjižnog i drugih fondova, put do informacije: katalozi, enciklopedije, leksikoni, nabavka i obrada knjiga, izrada kataloga,izdavanje knjiga

       PODJELA RADNIH ZADATAKA
-2.nedjelja novembra je u znaku Međunarodnog festivala”Susreti pod starom maslinom”. Raspisuje se literarni konkurs,te se osmišljava pano kojim se pozivaju učenici da šalju svoje radove
 -Učenicima se zadaje zadatak:Uz smjernice nastavnika i bibliotekara,učenici samostalno koriste stručnu/metodičku literature,te u školskoj biblioteci pišu koncept na kome će se zasnivati rad na temu “Kako dobro napisati sastav”
-Na sljedećem času,u okviru grupa,iznose svoja zapažanja;izdvajaju se zaključci grupa
-Zaključke (u obliku savjeta i uputstava za pisanje sastava) objavljuju na internet stranici sekcije,kako bi pomogli učenicima na njihovom literarnom putovanju
- Stilske vježbe





NOVEMBAR

●Članovi sekcije čitaju svoje radove (tema:”Pod starom maslinom” a i na teme po želji),komentarišu ih i,ako treba,koriguju
-biraju se radovi koji će biti objavljeni na blogu
-Početkom novembra tradicionalno se raspisuje konkurs u organizaciji Crvenog krsta Nikšić (na pano se stavlja i informacija o ovom konkursu)
-članovi sekcije pišu na temu”Humanost na djelu”;vrši se odabir radova koji će biti predstavljeni na školskom sajtu(diskutuju o kvalitetu,komentarišu)


DECEMBAR

● Decembar je posvećen djeci sa posebnim potrebama (“Dan za dar od srca”).Kratak razgovor o razlikama među ljudima,upućivanje učenika da samostalno pronađu vrijedne umjetničke tekstove koji obrađuju ovu tematiku i da ih pripreme za predstavljanje
-poziv blogerima da napišu svoje mišljenje o temi “Ako vidiš razliku,ne razumiješ jednakost”
●Semantičke i stilske vježbe
●Učenici čitaju umjetničke tekstove koje su sami odabrali pa ih komentarišu u grupi.
-iščitavaju i svoje poetske i prozne tekstove na temu”Ako vidiš razliku,ne razumiješ jednakost”
●Učenicima se na početku godine predočava zadatak da fotografišu napravljene panoe,rad na času,izgled naše internet stranice….Na kraju polugodišta radi se pano koji će predstaviti rad sekcije u 1.polugodištu.Njime se pozivaju učenici da i tokom zimskog raspusta budu kreativni

JANUAR/ FEBRUAR

Leksičke i pravopisne vježbe
●Razgovor o našoj narodnoj književnosti(nastanak i razvoj)
-nastavnik čita izabrane tekstove koji se komentarišu(izdvajaju se uočene osobine datih tekstova/narodne književnosti)
-daje se zadatak učenicima da za sljedeći čas pronađu što više narodnih umotvorina/poslovica/zagonetki….koje će čitati i komentarisati
●Čitanje sakupljenih radova i razgovor o njima
-Arhaizmi,lokalizmi,tuđice-kratak osvrt na naše govorno područje
●Obilježavanje predstojećeg praznika-Dana žena
-izrada panoa kojim se pozivaju učenici da pošalju svoje radove koji će,ukoliko zadovolje kvalitetom,biti objavljeni na sajtu škole
Prikupljanje radova,pisanje komentara na one koji će biti objavljeni na sajtu
●Članovi sekcije dobijaju zadatak da samostalno pišu na temu “Lik majke u književnim djelima”


MART

ČITANJE RADOVA ČLANOVA SEKCIJE
-Učenici komentarišu svaki rad,čime razvijaju sposobnost kritičkog mišljenja.Tema je zanimljiva jer obuhvata sve likove majki sa kojima su se učenici u toku školovanja susretali (majka Jugovića,Hasanaginica,price “Đurđevak”,”Surovo srce”….)
-izdvajanje kvalitetnih radova koji bi mogli biti objavljeni na blogu,u časopisima,poslati na konkurse……
PRIPREMA ZA  21.MART, SVJETSKI DAN POEZIJE
-Postavljanje panoa sa pozivom učenicima da se kreativno iskažu pišući poetski tekst
-NAPOMENA:22.marta obilježava se Dan voda(Ekološka sekcija),pa ukoliko bude raspisan konkurs na ovu temu,on mora biti javno istaknut

APRIL

23.aprila u školi se obilježava Svjetski dan knjige(obilježava ga Bibliotečka sekcija)
-Tim povodom članovi sekcije izdvojiće književno djelo po svom izboru,prikazati njegovu vrijednost grupi I predložiti ga za čitanje..Predložena djela preporučiće se učenicima I preko bloga.Na internet stranici svi učenici moći će preporučiti knjigu koja im se svidjela-uz kratko obrazloženje zbog  čega je preporučuju (motivacija učenika za čitanje književnih djela)
-Čitanje poetskih/proznih tekstova,tema:”To sam ja”.Cij je da učenici na kreativan način opišu sebe,svoje potrebe,strepnje,mjesto u društvu….
ZADAVANJE RADNIH ZADATAKA:
 -10.maja obilježava se Dan škole.
-Rad na panou kojim se pozivaju učenici da šalju literarne radove na internet stranicu sekcije kako bi pomogli da ovaj dan bude poseban.Osmišljavanje teme za rad
-Rad na preoblikovanju teksta:RAZLIKE IZMEĐU UMJETNIČKOG I NEUMJETNIČKOG TEKSTA,grupni rad
ZADAVANJE RADNIH ZADATAKA:
-Pronalaženje FRAZEOLOGIZAMA.Kratak razgovor o idiomima I njihovoj upotrebi u svakodnevnom govoru.Uputstva za rad.
-Prikaz knjige po sopstvenom izboru
.

MAJ

●Prikupljanje radova koje su učenici pisali povodom Dana škole;odabir radova koji će biti objavljeni na blogu
-Čitanje i komentarisanje učeničkih radova(FRAZEOLOGIZMI).Učenici su trebali sakupiti što veći broj idioma ,a odabrane i ilustrovati,karikaturom!
-Dogovor oko postavljanja radova na blog

JUN

PRAVLJENJE PANOA
 OSVRT LITERARNE SEKCIJE NA PROTEKLU ŠKOLSKU GODINU( FOTOGRAFIJE, REZIME)










Популарни постови са овог блога

Kako napisati dobar sastav ?

ПРАВИЛА ЗА ИЗРАЖАЈНО ЧИТАЊЕ И РЕЦИТОВАЊЕ