Godišnji plan rada Literarne sekcije
RUKOVODILAC SEKCIJE
nastavnik Lenka Šturanović
nastavnik Lenka Šturanović
Na kraju svih aktivnosti predviđenih Godišnjim
planom rada Literarne sekcije učenik će se
-upoznati sa književnim vrstama/djelima
-osposobiti za adekvatno usmeno i
pismeno izražavanje
Moći će da
-stvara pisani literarni tekst,objavljuje ga,što neposrednim
kontaktom,što putem interneta
-razvija interesovanje za književno stvaralaštvo
-se informatički opismenjava
-razvija interesovanje za grupni rad
-razvija interesovanje za fotografiju i fotografisanje
-razvija socijalne vještine
-bogati rječnik
-razvija svoju kreativnost
AKTIVNOSTI:
·
PRATITI LITERARNE
KONKURSE,PRIKUPLJATI MATERIJAL ZA KONKURSE I ŠKOLSKE PRIREDBE
·
OTVORITI INTERNET
STRANICU( KREIRATI MAIL-ADRESU U OKVIRU ŠKOLSKOG BLOGA) SEKCIJE, KAKO BI SVI
UČENICI ŠKOLE PUTEM INTERNETA MOGLI SLATI LITERARNE RADOVE KOJI ĆE BITI
KOMENTARISANI OD ČLANOVA SEKCIJE, OBJAVLJIVANI NA BLOGU, ILI UPUĆIVANI NA
KONKURSE/ PREDSTAVLJANJE NA PRIREDBAMA . OVAJ DIO AKTIVNOSTI
UČENICI SPROVODE U SARADNJI SA INFORMATIČKOM SEKCIJOM ŠKOLE.
·
UREĐIVATI ŠKOLSKI
PANO, PREKO KOGA ĆE UČENICI BLAGOVREMENO BITI UPOZNATI SA KONKURSIMA, STRANICOM
NA KOJOJ MOGU POKAZATI SVOJU KREATIVNOST, MOGUĆNOSTIMA DA SVOJIM RADOM
UČESTVUJU U JAVNOM ŽIVOTU ŠKOLE I GRADA
·
ČLANOVI SEKCIJE
ČITAĆE I PREDSTAVLJAĆE SVOJE RADOVE, KOJE ĆE GRUPA
KOMENTARISATI, PREDSTAVLJAĆE I AUTORE/DJELA KOJA SU ČITALI I KOJA PREPORUČUJU
OSTALIM UČENICIMA ZA
ČITANJE
NAPOMENA:POSTOJANJE SEKCIJE PROISTEKLO JE IZ POTREBE DA SE ŠTO VEĆI BROJ
DJECE MOTIVIŠE DA RAZVIJA ČITALAČKE NAVIKE, KAO I DA RAZVIJA SVOJU KREATIVNOST
KROZ PISANJE POETSKIH I PROZNIH TEKSTOVA.U
TOM SMISLU PLAN MOŽE BITI I KORIGOVAN, ZAVISNO OD POTREBA ŠKOLE, INTERESOVANJA
SAMIH UČENIKA, TE REPUBLIČKIH I REGIONALNIH LITERARNIH KONKURSA, O KOJIMA
SU ČLANOVI SEKCIJE DUŽNI DA SE INFORMIŠU PUTEM INTERNETA, A KOJI NIJESU
DO SADA DOSTAVLJANI ŠKOLI.
TAKO SE
DOŠLO I DO IDEJE DA LITERARNA SEKCIJA OTVORI SVOJU INT.STRANICU U OKVIRU
ŠKOLSKOG BLOGA. SAMIM TIM SE PROMIJENILA I KONCEPCIJA RADA SEKCIJE:UMJESTO DA SVOJ RAD BAZIRAJU NA ČITANJU I PISANJU SASTAVA, UČENICI
ĆE UREĐIVATI SVOJU STRANICU( ŠTO JE OBIMNIJI, ALI I IZAZOVNIJI POSAO).NARAVNO,
NEĆE IZOSTATI NI PRILIKE DA
UČENICI PREDSTAVE SVOJE RADOVE, ILI PREPORUČE I KOMENTARIŠU PROČITANU
KNJIGU...OSNOVNI CILJ OVOGODIŠNJEG RADA SA UČENICIMA JE DA POPULARIŠU MEĐU
ŠKOLSKOM DJECOM LITERARNO STVARALAŠTVO.
SEPTEMBAR:
●FORMIRANJE SEKCIJE
- Svi nastavnici Aktiva iščitaće
učenicima sadržaj rada sekcije na početku školske godine.Članovi će se
upisivati na osnovu svojih interesovanja i želje da aktivno učestvuju u
ostvarivanju planiranih zadataka..Članovi dobijaju Godišnji plan rada
sekcije,komentarišu ga i po potrebi
dopunjuju svojim idejama.
● FORMIRANJE INTERNET STRANICE
-Dogovor sa članovima Informatičke
sekcije o terminima za zajednički rad na blogu.
-Rad na panou
kojim se obavještavaju učenici škole o otvaranju stranice Literarne sekcije na
kojoj mogu objavljivati svoje radove,informisati se o predstojećim
konkursima,literarnim takmičenjima i školskim priredbama i uživati u čitanju
radova svojih drugova.
-U školi se prve sedmice oktobra obilježava Dječija
nedjelja.
-Razgovor o pravima djeteta,iznošenje ideja za pisanje
poetskih i proznih tekstova koje će učenici samostalno pisati i predstaviti na
sljedećem sastanku
●PREDSTAVLJANJE RADOVA ČLANOVA SEKCIJE
-Komentarisanje i eventualno korigovanje radova
-Rad na panou
-Postavljanje na internet stranicu i informacije o
Republičkim i regionalnim konkursima koji prate Dječiju nedjelju
OKTOBAR
●ČLANOVI ČITAJU SVOJE RADOVE, KOMENTARIŠU IH I EVENTUALNO
KORIGUJU
-Biraju se radovi koji će biti predstavljeni (tema:Dijete
je čovjek važan),komentarisanje
●POSJETA BIBLIOTECI
– upoznavanje sa radom biblioteke, raspored knjižnog
i drugih fondova, put do informacije: katalozi, enciklopedije, leksikoni,
nabavka i obrada knjiga, izrada kataloga,izdavanje knjiga
●PODJELA
RADNIH ZADATAKA
-2.nedjelja novembra je u znaku Međunarodnog
festivala”Susreti pod starom maslinom”. Raspisuje se literarni konkurs,te se
osmišljava pano kojim se pozivaju učenici da šalju svoje radove
-Učenicima se zadaje zadatak:Uz smjernice nastavnika i
bibliotekara,učenici samostalno koriste stručnu/metodičku literature,te u
školskoj biblioteci pišu koncept na kome će se zasnivati rad na temu “Kako
dobro napisati sastav”
-Na sljedećem času,u okviru
grupa,iznose svoja zapažanja;izdvajaju se zaključci grupa
-Zaključke (u obliku savjeta i
uputstava za pisanje sastava) objavljuju na internet stranici sekcije,kako bi
pomogli učenicima na njihovom literarnom putovanju
- Stilske vježbe
NOVEMBAR
●Članovi sekcije čitaju svoje radove (tema:”Pod starom
maslinom” a i na teme po želji),komentarišu ih i,ako treba,koriguju
-biraju se radovi koji će biti objavljeni na blogu
-Početkom novembra tradicionalno se raspisuje konkurs u
organizaciji Crvenog krsta Nikšić (na pano se stavlja i informacija o ovom
konkursu)
-članovi sekcije pišu na temu”Humanost na djelu”;vrši
se odabir radova koji će biti predstavljeni na školskom sajtu(diskutuju o
kvalitetu,komentarišu)
DECEMBAR
● Decembar je posvećen djeci sa posebnim potrebama (“Dan
za dar od srca”).Kratak razgovor o razlikama među ljudima,upućivanje
učenika da samostalno pronađu vrijedne umjetničke tekstove koji obrađuju ovu
tematiku i da ih pripreme za predstavljanje
-poziv blogerima da napišu svoje mišljenje o temi “Ako
vidiš razliku,ne razumiješ jednakost”
●Semantičke i stilske vježbe
●Učenici čitaju umjetničke tekstove koje su sami
odabrali pa ih komentarišu u grupi.
-iščitavaju i svoje poetske i prozne tekstove na temu”Ako
vidiš razliku,ne razumiješ jednakost”
●Učenicima se na početku godine predočava zadatak da
fotografišu napravljene panoe,rad na času,izgled naše internet stranice….Na
kraju polugodišta radi se pano koji će predstaviti rad sekcije u
1.polugodištu.Njime se pozivaju učenici da i tokom zimskog raspusta budu
kreativni
JANUAR/
FEBRUAR
●Leksičke i pravopisne vježbe
●Razgovor o našoj narodnoj književnosti(nastanak i razvoj)
-nastavnik čita izabrane tekstove koji se komentarišu(izdvajaju
se uočene osobine datih tekstova/narodne književnosti)
-daje se zadatak učenicima da za sljedeći čas pronađu
što više narodnih umotvorina/poslovica/zagonetki….koje će čitati i
komentarisati
●Čitanje sakupljenih radova i razgovor o njima
-Arhaizmi,lokalizmi,tuđice-kratak osvrt na naše govorno područje
●Obilježavanje predstojećeg praznika-Dana žena
-izrada panoa kojim se pozivaju učenici da pošalju svoje
radove koji će,ukoliko zadovolje kvalitetom,biti objavljeni na sajtu škole
●Prikupljanje radova,pisanje
komentara na one koji će biti objavljeni na sajtu
●Članovi sekcije dobijaju zadatak da samostalno pišu na
temu “Lik majke u književnim djelima”
MART
●ČITANJE RADOVA
ČLANOVA SEKCIJE
-Učenici komentarišu svaki rad,čime razvijaju sposobnost kritičkog mišljenja.Tema je zanimljiva
jer obuhvata sve likove majki sa kojima su se učenici u toku školovanja
susretali (majka Jugovića,Hasanaginica,price “Đurđevak”,”Surovo srce”….)
-izdvajanje kvalitetnih radova koji bi mogli biti
objavljeni na blogu,u časopisima,poslati na konkurse……
●PRIPREMA ZA 21.MART, SVJETSKI DAN POEZIJE
-Postavljanje panoa sa pozivom
učenicima da se kreativno iskažu pišući poetski tekst
-NAPOMENA:22.marta obilježava se Dan voda(Ekološka
sekcija),pa ukoliko bude raspisan konkurs na ovu temu,on mora biti javno
istaknut
APRIL
●23.aprila u školi se obilježava
Svjetski dan knjige(obilježava ga Bibliotečka sekcija)
-Tim povodom članovi sekcije izdvojiće književno djelo po svom
izboru,prikazati njegovu vrijednost grupi I predložiti ga za
čitanje..Predložena djela preporučiće se učenicima I preko bloga.Na internet
stranici svi učenici moći će preporučiti knjigu koja im se svidjela-uz kratko
obrazloženje zbog čega je preporučuju
(motivacija učenika za čitanje književnih djela)
-Čitanje poetskih/proznih tekstova,tema:”To sam ja”.Cij
je da učenici na kreativan način opišu sebe,svoje potrebe,strepnje,mjesto u
društvu….
●ZADAVANJE RADNIH
ZADATAKA:
-10.maja
obilježava se Dan škole.
-Rad na panou kojim se pozivaju učenici da šalju
literarne radove na internet stranicu sekcije kako bi pomogli da ovaj dan bude
poseban.Osmišljavanje teme za rad
-Rad na preoblikovanju teksta:RAZLIKE IZMEĐU UMJETNIČKOG I NEUMJETNIČKOG TEKSTA,grupni rad
●ZADAVANJE RADNIH ZADATAKA:
-Pronalaženje FRAZEOLOGIZAMA.Kratak
razgovor o idiomima I njihovoj upotrebi u svakodnevnom govoru.Uputstva za rad.
-Prikaz knjige po sopstvenom izboru
.
MAJ
●Prikupljanje radova koje su učenici pisali povodom Dana
škole;odabir radova koji će biti objavljeni na blogu
-Čitanje i komentarisanje učeničkih
radova(FRAZEOLOGIZMI).Učenici su trebali sakupiti što veći broj idioma ,a
odabrane i ilustrovati,karikaturom!
-Dogovor oko postavljanja radova na blog
JUN
●PRAVLJENJE PANOA
OSVRT LITERARNE SEKCIJE NA PROTEKLU ŠKOLSKU GODINU( FOTOGRAFIJE,
REZIME)